poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Babeczki Wielkanocne

Jak Wam idą przygotowania do Wielkanocy? Zaplanowaliście już jadłospis?
Jeśli chodzi o słodkie wypieki, to w tym roku zdecydowałam się na małe mini porcyjki. Jakiś czas temu, na blogu "petali di luce" znalazłam przepis na bardzo smaczne i szybkie ciasto i pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy to przygotowanie go na Wielkanoc. Zielony kolor i wersja mini babeczek to idealny pomysł na udekorowanie świątecznego stołu i koszyka ze święconką. Polecam!!!

Potrzebne składniki:

300 g mąki tortowej
250 g bardzo drobno zmielonych pistacji
250 g cukru - ja dałam 230 g
150 g masła rozpuszczonego
4 jaja
200 g serka mascarpone
aromat o zapachu wanilii
6 -8 kropel zielonego barwnika spożywczego
cukier puder

W dużym naczyniu zmiksujcie jaja tak, aby miały jednolitą konsystencję. Ciągle mieszając dodajcie rozpuszczone i przestudzone masło a następnie cukier, serek mascarpone i aromat. Wymieszajcie. Dodajcie przesianą mąkę i drobno zmielone pistacje. Mieszajcie aż powstanie jednolita masa bez grudek a na końcu dodajcie barwnik i połączcie go z całą masą.
Przełóżcie masę do natłuszczonych i obsypanych mąką foremek lub jeśli wolicie do dużej formy na babkę i włóżcie do piekarnika rozgrzanego do 180°C. Pieczcie przez 40 - 45 minut. Dla pewności, przed wyjęciem z piekarnika, skontrolujcie wykałaczką czy ciasto jest upieczone.
Pozostawcie do ostudzenia, wyłóżcie z foremek (formy) i posypcie cukrem pudrem.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz